Cypern Agia Napa 2010

Ving resors "Sunwing resort &spa Sandy bay"

Efter att ha tittat på resor i slutet av mars hela vintern till Thailand och fira min 50-års dag,
Fick jag en obehaglig överraskning, vattnet forsade ner genom taket mer till min hall såg för mig hur pengarna bara flög förbi, men något ville vi göra och komma hemifrån och Thailand kunde vi bara glömma, både jag och gubben fyllde 50 förra året.

Jag fick fria händer att boka resa men ej för dyr. Hittade en ospesad för tre personer varav en var våran då 13 åriga dotter för endast 12 000 i 14 dagar, valet var enkelt vi har en del vänner boende på Cypern.

Glad i hågen gick jag för att berätta om planerna och vilket liv det blev, ospecat vi kunde hamna i ett skjul precis vart som hällst på ön.

Men så kom dagen med stort D åkte tåg till Arlanda där sedan vi värmnde upp med lite gott att dricka i baren tills flyget skulle gå.

Sedan när vi landat blev vi väldigt förvånade att komma till en helt ny flyg-terminal, hur smidigt som hällst slapp åka buss nu in till terminalen.

Vid utgången mötte oss Vings guide och han tittade vart vi skulle bo, höll på att svimma av lycka när han sa Sunwing Sundy Bay alltså högsta vinnsten. Där hade vi bara varit och ätit på deras förstaklass restaurang  "LA TASCA" där man får beställa bord i förväg.

Vi åkte med charterbussen till vårat hotell och fick sedan stå i kö vid incheckningen innan det blev våran tur, vi fick ett litet kuvert med rumsnummer och nycklar, sedan går med spänd förväntan till vårat rum, och här kommer nästa stora glädje en tvåa, vi gick in och kollade oss runt det var till och med golvvärme på toaletten.

Just i det ögonblicket knackade det på ytterdörren och till våran förvåning dyker en vän upp som varit först på Phantea Village (bodde där hösten 2009) men där hade de inte några med vårat efternamn sedan till Sunwing Sundy bay där vi befann oss.

Sedan gick vi för att prova den uppvärmnda poolen och köpa lite mat i butiken på hotellet.

Innan vi sedan skulle kolla läget i byn som ligger 2,3 km bort hyrde vi cyklar pratade först med Wings persomal i receptionen , det fanns även hjälmar att låna till dottern, det var inte speciellt dyrt att hyra cyklar några 100 för 14 dagar .

Sunwings personal hade väldigt bra koll på läget och hjälpte oss med att boka en optiker för det är väldigt prisvärt att handla glasögon mina DKNY med synkoll och progresiva glas kostade de 3100 kr

En gång varje dag spelade vi minigolf inne på området som många boende även gjorde.

De flesta som bodde på Ving när vi var där var långtidsboenda i och med det inte var riktigt bad säsong.

En kanonsemester och 50 års dag skriver mer senare om allt vi gorde utanför hotellet


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0