Dieten och tredje veckan


I dag blir det ett middagstips

KYCKLINGGRYTA MARENGO    (finns recept i lite äldre kokböcker)

1 -1,5 kg kyckling  (hel, filé , olika bitar det som finns)
1 burk hela eller krossade tomater
1 burk hela championer
8-10 charlottenlökar skalade
1 citronklyfta eller vin
2 vitlöksklyftor pressade
1 krm timjan
salt och peppar
kan redas av med tex arrowrot

det går att variera med det man har hemma och grytan tycker jag är jättegod

Väldigt lätt att göra

Skulle äta något annat men denna är så snabb att göta hade tyvärr inte charlottenlök hemma så det blev vanlig vit

Kommentarer
Postat av: Gunilla

Tack för tips på ett bra recept som vi Dukanare kan äta. Det kan lätt bli lite enformigt, speciellt på proteindagarna. Ha en bra kväll!

2011-02-18 @ 19:04:22
URL: http://lifeinpink.bloggplatsen.se
Postat av: Kin@

Tack för titten. De recept jag inspireras av är från karl erik Söderbergs blogg LCHP7proteindieten. han är också "gammal" kock, numera stadsanställd,så han har mycet tid för matlagning hemma:)

Han har fantastiska recept. Jag får ju göra om alla recept, pga att jag är vetemjölsallergiker.

Trevlig helg.

mvh Kin@

2011-02-19 @ 07:44:28
URL: http://blogg.vk.se/kinasdukandiet

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0