DUKAN DIET ( HAVREKLI viktigt )

Håller på och läser så mycket jag kan om Dukans diet och en sak som är missat är Havrekli (finns bland mjöler i våran butik), i Attackfasen 1 msk, sedan 2-3 msk per dag för att hålla magen igång och hjälpa kilona att försvinna.

Om man blir hård i magen rekomenderas linfrövatten   ( 2 msk linfrö i vatten över natten sila och drick)

Har provbakat  ett bröd men uteslutet Canderel sötningsmedel för jag hade inget sådant hemma
kommer att referera om det var någon del av brödet som blev godare enligt mitt tycke.

Grundrecept på Bröd

3   ägg
120 g lättkeso
4 msk havrekli
5 msk   majsmjöl
1 msk krossad linfrö
3 tsk bakpulver
2 msk canderel

Blanda till jämn smet, bred ut på bakplåtspapper  ca 1 cm tjock
grädda i 200 grader i ca 10 min eller till brödet blir gyllenbrunt.

Jag har provat med tomat, chili , pizzakrydda , grovsalt och naturellt.

Sedan rekomenderas att redan i Attackfasen använda , chili och vitlök
det hjälper till med förbränningen och kan få saker att smaka lite annorlunda.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0