Dukan Diet ( tredje veckan) Laxknyten

En favoriträtt hemma hos mig, nu har jag valt bort smöret och potatisen men resten av familjen fick det. Så här blev det i dag inkl en sallad med sallad,tomat, gurka och rädisor

Laxknyten   (man tar vad men gillar i grönsaksväg)

lax                bitar
championer  färska i skivor
lök                salladslök eller valfri i bitar i dag blev det purjo
zucchini        i skivor
dill                massor
haricots verts    (brytbönor)
salt, citronpeppar, peppar, citron

ugn 200 grader   tempratur med termometer 55 grader på fisken
foliebitar stäng dem inte riktigt det tar så lång tid då,
lägg grönsakerna i botten sedan fisken o dill och rejält med kryddor.
I mitt knyte hällde jag på ordentligt med citron , de andra smörklick



Kommentarer
Postat av: Mona

Låter smarrigt även utan smörklicken.

Säkert gott på grillen i sommar, då har jag gått i mål och ska unna mig knyte med klick;-)

Snygg parkett förresten.



2011-02-20 @ 20:52:24
URL: http://amonazondukan.blogspot.com/
Postat av: Carina

Men mums! Va´gott :)

2011-02-20 @ 22:01:19
Postat av: Gunilla

Det där såg riktigt gott ut! Ja, tänk när man kan grilla till sommaren. Allt blir så mycket godare på grillen :)

2011-02-21 @ 07:53:42
URL: http://lifeinpink.bloggplatsen.se
Postat av: maria

Det där med foliepaket är ju så smart...

Och just det att man tar det man har och pytsar i :D



Mycket bra inspiration!!

Tack!

2011-02-21 @ 12:46:20
URL: http://www.nattstad.se/viktigasidan

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0