Dukandiet (sista dag vecka 3) FRUKOST

I morse kom jag på att jag skulle prova grädda en av Karl-Erik Södergrens

Galette

1,5 msk  havrekli
1,5 msk yoghurt  (använde blåbärsyoghurt)
1           ägg
1   msk sötningsmedel (använde jag inte)

stek i varm teflonstekpanna,
tyvärr är jag inget fans av pannkaka så jag äter nog min yoghurt framöver.

Var och handlade i går och på Konsum och det enda av smaksatt lättyoghurt som fanns var Yoggi passionsfrukt/jordgubb 0,5% den var underbart god , tyvärr kunde jag inte motstå denna så i går kväll var den slut, har funderat varför och kommit fram till att den hade 7% tillsatt socker så nu får jag hitta yoghurt utan tillsatt socker.

Åkte på Ica och handlade fler sorter yoghurt
Milko  hallon 0,5 % den har 5,8% tillsatt socker
Icas lättyoghurt 0,5%  blåbär /vanilj  7% tillsatt socker
Yoggi mini björnbär/vanilj 0,01% utan tillsatt socker  (fanns bara denna smak, ska be dem ta hem andra smaker).

Ska strax ut och starta Lamborginin låter flådigt va; men det är våran traktor för att köra ut höbalar till hästarna, sedan fortsätta fixa hagen så jag förhoppningsvis får ha Fiona på rätt sida stängslet.
Jusst nu har vi -7 grader och snön har börjat falla så smått, i dag ska jag promenera mina 30 min och ta en proteindag.

Är väldigt nöjd med mig själv fotade och satte ut massa annonser på tradera i går på alla små hästtäcken och grejjer som bara ligger.

Funderar på att annonsera här på Bloggen ut mina fina nyinköpta kläder som har blivit för stora i och med det finns en annonsmarknad, snart behöver garderoben bytas ut HURRA

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0