Dukandieten förslag på proteintallrik

När man ska äta väldigt färgfattig mat så kan man liva upp med örter eller chili.

Vi äter väldigt mycket även med ögat.
Fick veta en sak i går som gjorde mig VÄLDIGT GLAD , när man har lämnat Attackfasen går det bra att  två gånger om dagen äta SMAKSATT YOGHURT med lågt fettinehåll.

Så till kvällskaffet i går hade jag fryst lite blåbärsyoghurt kände mig alldeles salig när jag åt det och tittade på Let´s Dance.

I  dag ställer jag in promenaden -27 i morse och 2,5 timme efter stängslet i hästhagen någonting som tjuvar ström så kommer jag nog inte tina upp helt förräns i kväll, måste fortsätta i morgon vill ha bättre med ström än jag har jusst nu, Vi har ett Hästskrälle som kryper mellan hagarna och i dag tog hon fart och följde mig ur hagen.

På bilden är det kokt skinka , ägg , keso med kapris och lite chili , om man inte vill ha chilin så het så plocka bort fröna



Kommentarer
Postat av: carina

Bra ide med frusen youghurt! Hur mycket får man då ungefär ta per gång?

2011-02-19 @ 14:24:53
Postat av: sivmarias

Inga restriktioner mer än bara två gånger om dagen, himla fint va!!!

2011-02-19 @ 15:45:05
Postat av: Maria viktigasidan

Skönt att se att magsjukan är borta och att du börjar tänka mat och goooood mat också...



Kyckling Marengo låter gott och enkelt...



Chili är ju också bra för förbeänningen sägs det så det är ju smart att dekorera keson med det :D

2011-02-19 @ 15:49:09
URL: http://www.nattstad.se/viktigasidan
Postat av: Kin@

Åh, om jag bara kunde äta ägg - det ser så gott ut och ägg är ju så praktiskt att ha med sig.

Jag får så åt gallan, så det går inte - förra måndagen åt jag äggröra och trodde jag skulle dö av smärtan, men som du ser så överlevde jag.

Man lär sig av msistagen.

Mvh Kin@

2011-02-20 @ 09:16:58
URL: http://blogg.vk.se/kinasdukandiet
Postat av: Karolina

Oj vad många timmar att vara ute i den kylan ... brrrr!!



Visst är det härligt att man får äta fruktyoughurt - det e gott det :)

2011-02-20 @ 09:59:35
URL: http://jagkanomdukan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0