HORTENSIA (40) Svenskt halvblod (mammas ridhäst och avelsto)



Hortensia är den av våra hästar som funnits längst på gården, hon är min egen uppfödning och tänkt skulle bli min påläggskalv i Dressyr.

Jag ägde hennes mamma sedan hon var föl ett väldigt trevligt sto e.Pascal och på mödernet släkt med Löjtnantshjörta mf.  Betäckte henne som 3 åring med den 28år gamla svarta hingsten Happy Day 650 som varit i tyskland och tävlat svår dressyr, min tränare Susanne Hedström gift Palycha hade sin fina stora svarta Lucifer och tävlade framgångsrikt upp i svår dressyr, även Sizanne Jonsson gift Bordén hade Canard e.Happy Day som var väldigt trevlig så valet blev lätt att betäcka med Happy Day

Hon reds in av dressyrtränaren/dommaren Susanne Rudholm och sedan promenadriden av mig i åren som mamma till Anna, sedan stående en lång period när jag skadade knät.

I dag är hon stålt mamma till våran två-åriga valack Cactus e.Channon 1082

Hon är konstaterad dräktig med A-premierade hingsten Warsteiner i år och vi väntar med spänning att det blir ett fint föl i sommar som i vuxen ålder inte blir över 170 cm.

Hortensia är väldigt snäll med ett stabilt psyke så min 13-14 åriga dotter kan rida henne utan problem


pr
oblm

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0