Luktar illa ! Blir det utfrysning och mobbing???

I går hade jag några av Annas klasskompisar hos mig, de började prata om att vissa i klassen ville man inte vara med för de tvättade sig väldigt sällan och luktade för det mesta äckligt.
Det var några namn som hela tiden kom upp.

Nu vet jag med tanke på min egen dotter att sedan hon kom i puberteten så kan hon lukta riktig apa ibland, och det talar jag alltid om för henne och vips står hon i duschen och byter kläder.

Sedan tycker hon inte alla gånger att hon behöver byta tröjja men gör det i och med vi har kattor och dessa är i famnen på henne ofta, Det finns de som är allergiska i klassen så det är väldigt viktigt.

Som i alla tider har det nog funnits ett visst intresse för killarna att smygkika på tjejerna och det finns tydligen ett litet hål från gumpasalen till tjejernas omklädesrum, nu ligger det till så att tjejerna ogärnar durschar för att durcharna är ofrächa , det kanske inte är gjort något med dem sedan jag gick där så de tvättar bara av sig på toalettena när de haft gymnastik.

Killarnas omklädesrum går tydligen inte att låsa har fått den uppgiften från säker källa (kille i klassen)

Ska prata med någon av lärarna om detta problem så kanske de kan ta en repetetion av puberteten och vikten att hålla sig ren, barnen fick genomgång av det i mellanstadiet på Kullsta skolan berättade ungdommarna



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0