Stackars busschaufför, tripp till Östersund

Nu för tiden när man ska besöka lasarettet får man på kallelsen bussbiljett, vilket är väldigt bra. när jag var klar på lasarettet (ska börja jobba på måndag skönt) gick jag en sväng på stan med lunch på Lilla Siam buffé lunch 90 kr Thailänsk god mat, brukar vara mycke folk, Plockade bort riset och det friterade sedan var det bara att njuta av den goda maten.

Efter det var jag och gottade mig i klädbutikernas  babyavdelningar och handlade precenter oj vad det är kul och vad mycket fint det finns.

Sedan var jag på jakt efter en tunnare vinterjacka och det var reor på runt 50% nu. Till slut fick jag tag i det jag ville ha och döm om min förvåning när jag läser ettiketten på jackan SKOOP i åre AB har aldrig hört talas om märket, men läser att det var de som kom ut med täckkjolen 1999, såg att Wahlbergs saluför deras plagg, ja alltid lär man sig något nytt.

Innan jag knatade upp till bussarna så gick jag in på Hemköp och köpte en stor påse med blandade små tomater både röda och gula för 59 kr / kg att ha som resegodis

På hemresan åkte jag med bussen som kör Höglunda mm och när vi kom till Borglunda fick vi möte med lastbil som hade bred last så våran stackars busschaufför fick backa flera kilometer och blev ordentligt försenad till Hammarstrand

Bilden är från Lilla Siam   och   SKHOOP


Kommentarer
Postat av: Kin@

Vi har bara sneglat på lilla Siam, aldrig varit in där och ätit...

Ja, du inte lätt å vara busschaufför, på våra smala vintervägar...

2011-02-28 @ 20:14:28
URL: http://blogg.vk.se/kinasdukandiet
Postat av: Anonym

Jag brukar alltid gå på Lilla Siam när jag är i Östersund om jag inte har med någon som absolut inte vill ha Thaimat. Känns riktigt OK även att gå dit ensam som jag har varit ibland. Det är första gången jag har varit med i buss som fått backat, men det har inte varit ofta jag åkt buss heller till och från Östersund .

2011-02-28 @ 21:07:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0