RIDLÄGER 14 åriga tjejer 1974 och 2011

Åkersjön och Lunde Charm Vem är inte avundsjuk på Anna, Mikaela, Rebecka och Sandra som i morgon åker på ridläger till Ulla Ågebrant Pålsson Björkbacka gård utanför Albacken. 1974 när jag själv var 14 år åkte Eva "sjöberg" och jag på en veckas oförglömligt ridläger i Åkersjön, jag fick den stora äran att rida den 5 åriga Connemaraponnyn Lunde Charm från Sundsvall som sedemera tävlde framgångsrikt i hoppning ända upp till SM nivå. Vi bodde på Fjällhotellet och tre ofrivilliga avsittningar bjöd mig Charm på, vi hade disco en kväll när det spelades Ballrom blitz med Sweet och vi dansade som besatta till. Till och med namnen på hästarna finns fortfarande kvar i mitt minne. Teddy, Freddy, Lillraketen, Dunette, Gaspucha, Lord XX, Persan, Missisippi, Alka, Prince, Pommac, Nooreen, Apache, Sammy, OSV. Hoppas att dessa unga tjejer har samma oförglömmliga läger som jag hade två sommrar i Åkersjön

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Det är verkligen något speciellt med ridläger! Hoppas tjejerna får ett bra läger, vädret verkar lovande i alla fall!

2011-06-27 @ 07:48:03
URL: http://nillashast.blogg.se/
Postat av: Carina

Här fick man minnsan titta till två gånger!!! Det är inte klokt vad Anna är lik dig, jag trodde först att det var en bild på henne, men fotot såg inte helt nytaget ut ;) Mamma upp i dagen!

Fin bild iallafall :)

Ja, jag tror att de har haft det jättebra, Ulla är ju fantastisk och hennes hästar med! Tänkter att de längtar tillbaka direkt ;)

Ha´de´!

2011-06-29 @ 23:40:05
Postat av: Carina

Här fick man minnsan titta till två gånger!!! Det är inte klokt vad Anna är lik dig, jag trodde först att det var en bild på henne, men fotot såg inte helt nytaget ut ;) Mamma upp i dagen!

Fin bild iallafall :)

Ja, jag tror att de har haft det jättebra, Ulla är ju fantastisk och hennes hästar med! Tänkter att de längtar tillbaka direkt ;)

Ha´de´!

2011-06-29 @ 23:40:21
Postat av: rebecka

vi hade as roligt och vi kommer aldrig glömma ridlägret :D

2011-06-30 @ 23:57:57
URL: http://finlillbecca.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0