TALLINN 2011 ESTONIA


Kom hem här om dagen från ett underbart Tallinn med många trevliga minnen i behåll.
En rundvandring med skräckblandad förtjusning när vi hittade ett litet Café högst uppe
på muren där jag intog en cider/öl med mitt sällskap, en pärs att ta sig upp med trapsteg på ca 60 cm höga.
fanns en tross att hålla sig i. Ingen tordes inta mer än var sitt glas på detta ställe.
Restaurang OLDE HANSA är ett kärt besök varje gång jag åker till Tallinn  det är som att förflytta sig flera hundra år tillbaks i tiden, maten som serveras är från  1300-1400 talet, servitriserna har tidtypiska dräkter, ingen potatis finns på menyn, Ölet och vinet är speciellt kryddade, Ölet med kanel (otroligt spännande smak och väldigt gott) och vinet var sött och lättdrucket. Det mesta serveras på lertallrikar och i lerkrus eller handblåsta färgade glas.Alltid väldigt mycket folk på denna krog

Kommentarer
Postat av: Bror



Wow till Tallinn maste jag ocksa aka blir nog en trip redan till helgen :-)

2011-06-16 @ 00:53:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0