Arbete och sportlov

I morgon börjar jag arbeta efter nästan 4 månaders sjukskrivning, ska bli skönt att få komma i normala spår igen, jag tror att man behöver den sociala samvaron och lite rutiner. Nu får jag fundera och planera min mat till jobbet så jag fortsätter min viktminskning

Anna har lov och är till sin stora glädje hundvakt till Elektra, då blir det långa promenader.

Nu har det börjat bli töväder så grushinken är framme bråddar på skorna annars kan man slå sig rent fördärvad.

Ska strax ut på min promenad, i går fuskade jag för det var storm ute , sedan var jag på middag och åt något alldeles fantastiskt  ungsbakad öring ,blandade rotfrukter , och sås gjord på senap och creme frech, det var inte riktigt efter Dukan men är man bortbjuden så inte tackar jag nej och krånglar och sedan är det bara att ta nya tag.

Håller fortfarande på och säljer på tradera var ner i stallet och rörde om bland allt som hängde på krokarna och vipps hittade jag en massa saker som jag absolut inte har någon andvändning för och inte kommer att använda inom överskådlig tid, så det åkte ut på annons ponnygrejjer, ska fortsätta rensa så kanske jag kan se vad jag har på krokarna.
Vi hästmänniskor verkar kunna dra på oss hur mycket som hellst och efter ha varit hästägare i 35 år finns en hel del.

Funderar över om jag får ledigt efter påsk, ska verkligen jobba för att komma iväg till Thailand borde behöva en ny garderob bland annat, och där finns mycket att shoppa.



Kommentarer
Postat av: Carina

Tack till dig som hade min dotter där på övernattning i går :) Du måste lova att du säger nej om du tycker att det blir jobbigt, hon har ju stannat över där "ofta" nu på sistone. Anna kan gärna komma o sova här också någon natt, vi har ju inga ponnies men väl 8får haha. Nejdå, men jag hoppas att de kan hitta på något roligt även när de är här hos oss. 4hjuling hörs vara en höjdare, till Torbjörns (förmodade) förtjusning tittar dottern o han på annonser lite på skoj ;)

Men tack så länge Siv o Roger o Anna för att Mika kunde stanna hos er i helgen, hon hördes hade så trevligt- som alltid :D Kram!

2011-03-06 @ 23:02:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0