Klarade av och hålla dieten på jobbet



Nu känns det att vi håller på att få vår i luften, tittade ut på jobbet i dag och längtade efter att sitta ute och fika på rasten.
Har varit lite orolig hur jag ska klara och jobba med mat och hålla mig till dieten , men det var inget problem alls det gäller att börja dagen med en ordentlig frukost innan jag åker på morgonen, sedan hålla mig till sådant som jag ska äta på fikarasten, och då var jag inte ens sugen mer på än kaffe

Njuter av mina promenader och denna vecka går det som en dans förutom broddar och blankis, har ju Pernillas goa hund Elektra och hon tackar inte precis nej till alla promenader hon får ut på.
Jag märker på benen att promenaderna har gjort sitt till  ordentligt, aven flåset ,
Har fått dra ihop byxorna med skärp och det är himla kul att se att det blir förändring och då inte fått försaka speciellt mycket.
Gjorde en god blandning med bönor

1 förpackning blandade bönor
1 förpackning aptina 3% fetaost
hackad gurka
skivad rödlök
1 pressad vitläk
salt svartpeppar
mangovinäger med lite vatten
lite honung eller sötningsmedel (kan uteslutas helt)

Kommentarer
Postat av: Fiffi

Hej!

Vad kul att du hittade in till mig! :O)

Vilken jättefin och bra blogg du har (inte bara pga dukan dieten utan)!! Denna kommer jag att följa! :O)

Du verkar vara en toppenhärlig kvinna, verkligen!!

Idag är jag inne på den 3e attackfasdagen och det funkar bra, dock kan jag sakna frukt vilket jag tycker är så gott och känns så fräscht men så länge jag blir av med de här kilona så!

Jag kommer inte att väga mig mer än 1 gång i veckan, funderar på 2 ggr i veckan och då blir det imorgon i sånt fall men är rädd att typ inget har hänt då kommer man ju att tappa motivationen :O/

Däremot om jag skulle ha gått ner så skulle jag bli så taggad!! Svårt det där.. Men att väga sig varje dag tror jag inte är nån bra idé, ett par ggr i veckan räcker.

Min mage är supertrög (har trög mage annars men nu är den trögare än vanligt) så idag blir det jag som gör det där med linfröna, kan man använda krossade lr är det hela som gäller?

Ha en superfin dag! Kram!

2011-03-08 @ 09:04:23
URL: http://prinsessbakelsen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0