SEMESTERPENGAR eller KÖPA HÄST hur gör jag !


Har sista åren varit ute och rest en hel del, och det kostar pengar, nu är inte jag en person som slösar hur som hellst men kan unna mig att se mig om i världen, Min inkomst på kommunen med en 85,4% tjänst ger inte mycket klirr i kassan

Är en så tråkig människa som gillar att köpa & sälja Aktier
Började för några år sedan spara i Aktier på ett konto , flyttade över mina fondpengar som jag inte tyckte det hände speciellt mycket med och kännde att detta skulle jag kunna klara bättre själv med lite kunskap.
Jusst nu tycker jag att börsen går lite i sidläge men på min Nordnetdirekt ligger min depå upp 23,47% i dag och det är bra mycket bättre än bankränta.
Där har mina aktier i Ratos gått bäst upp 85,51% sedan inköp och bara i dag upp 4,99%. Förut var mina bästa danska Carlsberg men de såldes förra året i och med två 50 års firanderesor och med partaj på sommaren.

Har en Depå på Avanzamini som jag sparar 500 kr i månaden på lite som en egen fond, den har jag haft sedan 13 månader tillbaks och den ligger upp 15,36% , där har jag bestämmt att alla aktier jag köper ska ge utdelning varje år och att enskilda aktiern vid inköp inte får kosta mer än 50 kr/st. Där leder fastighetsbolaget Fabege med en uppgång på 55,75% sedan inköp.

Har nu varit lite ute på mina depåer ett tag för att det har varit lite skakit på börsen och det är ju ett

långsiktigt sparande

Matbricka på Thaiair   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0