Sportlov och förkylning

I går blev Anna genomförkyld, typiskt på lovet, jag åkte själv och lämnade tillbaks Elektra kändes tråkigt, men synd om henne nu när jag börjat jobba och Anna är sängliggande.
Det har varit jättekul med vovven men jag kommer och hämtar henne nästa gång jag är ledig några dagar, och alla är friska.

Ute har det blivit blankis så jag hasar mig fram på promenaden fast jag har broddar på skorna,  jag hoppas att det ändras snart så man kan kliva på i rask takt, tänker så fort det blir bart jogga en bit av mina promenader,

Nu ser det ut som jag kommer att kunna ta ledigt för att kunna resa så det återkommer jag till.

I dag bär det iväg med arbetskamraterna till Österund och matmässa ska bli spännande i och med min diet men tycker inte det ska bli något problem, bara jag äter ordentligt innan jag åker iväg

Kommentarer
Postat av: Kin@

Usch, denna is...

Trist att bli sjuk på lovet, men också lite typiskt; när kroppen slappnar av, så blir man sjuk...

Härligt med resa.

Smaka bara av alla proteiner, så har du ju lunchen räddad:O)

Mvh Kin@

2011-03-10 @ 10:49:15
URL: http://kinalevin.wordpress.com/
Postat av: Carina

Ett hett tips och komplement till broddarna är att införskaffa stavar och köra "nordic walking". Jag går ofta med stavar och inte nog med det- det är konstaterat att man förbränner upp till 30% mera på sin raska promenad om man kör Nordic walking/ stavgång. Dessutom kan man gå mycket mer avslappnat på hala vägar om man plockar av gummidobben av dm- under där brukar det gömma sig en isbrodd :) De säljer helt ok sådana nu på ICA hammarn, tror 129 för ett set med en del finesser.

2011-03-10 @ 12:11:50
Postat av: Siv

Jag har ett par ganska nyinköpta stavar som jag promenerar med , väldigt kul märkte att jag direkt första gången började gå raskare, Jag handlade dem på ICA. Har inte använt dem när jag varit ut med Elektra.



Jag provar smaka av det som jag kan på jobbet och är väldigt glad att jag kan stå emot fikabröd och allt annat som är sockerbomber, Hittade små körsbärstomater som är så otroligt goda på kvist dessa kan jag fika när de andra äter frukt eller Mazariner

2011-03-10 @ 19:15:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0