Thailand nu bokat och klart , Krabi och Koh Lanta

Monica och jag i mitten av 80 talet på Canarieöarna sedan har vi inte rest tillsammans, men nu är det vi som åker till Thailand tillsammans , gubben backade ville inte lämna landet när våren står för dörren.
Vi ska besöka Koh Lanta och mina vänner där,vi hyr boende genom dem på www.lantarentestate.com sedan kanske några dagar & nätter i Krabi funderar vi på vi får se.
Flygresorna bokade jag via www.flygresor.se där jag hittade absolut bästa priserna , det var till och med billigare att flyga med SAS från Frösön till Arlanda t.o.r än att boka tåg inte klokt igentligen, det går dessutom utmärkt att åka buss Hammarstrand-flyget om inte jag skulle få någon som kör mig i och med flyget från frösön går kl 09,50 helt plötsligt känns det ganska bra med komunikationer i länet, skulle jag ha åkt tåg från sundsvall skulle jag vara tvungen att åka senast med tåget 08,05 och då blir det ändå avresa mycket tidigare.
Flyger från arlanda gör vi kl 14,30 med Thaiair, ni som bara åkt charter skulle någon gång få möjlighet att resa med Thai, deras benutrymme och service är inget man kan klaga på, allt ingår i biljettpriset maten, drickat, snacksen mm. Vi kommer även att åka inrikes och där får man en box med sandwish dricka kaffe mm även på kortare resor.
Synd att det är några veckor kvar annars skulle det kännas kul att få börja packa, men det behövs skramlas ihop lite slantar inför resan och bli lite lättare på vågen så jag får handla lite nytt i en storlek som inte blir för stor tills sommaren

Kommentarer
Postat av: Mona

Vilka sötnosar ni var.

Thailand älskar jag, har varit på Koh Samui och sen Aonang (Krabi) 2 ggr, men lilltösen tycker resorna dit är för långa.

Igår bokade vi resa till Lanzarote, som ju är en av Kanarieöarna.

Jag tänker som du, vill inte handla ny garderob än, vill tappa några kilon till först.

2011-03-13 @ 20:57:41
URL: http://amonazondukan.blogspot.com/
Postat av: Marita

Verkligen två söta åttiotals-stylade tjejer!!! Vad roligt att resan blir av!

2011-03-14 @ 12:44:47
Postat av: Monica

Du Siv, jag blir imponerad, vad vackra vi var på 80-talet:-) Kommer att bli intressant hur den gemensamma bilden kommer att se ut från Koh Lanta drygt 20 år senare (jisses)- Ser verkligen fram emot den gemensamma vårresan, med sol och värme. Behövs efter denna kyliga vinter i Stockholmia. Spännande!

2011-03-14 @ 22:05:41
Postat av: Siv

Tja inte är vi speciellt lika på bilderna från 2011 och Thailand

2011-06-29 @ 00:24:14
URL: http://sivmarias.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0