Thailand och radioaktivt nedfall från Japan



Som alla andra människor tycker man att det är förskräckligt vad som händer i Japan dessa dagar, Det var länge sedan vi i sverige röstade för eller emot kärnkraften.

Jag röstade den gången mot, men samhället har gått framåt och jag har nog blivit blase på senare år det var ju så länge sedan det hände i Tjärnobyl och vi fick mäta våra bär, svampar och älgar i Beckrell.

Känner mig lite orolig i dag inför resan till Thailand i April med alla jordskalv och kärnkraften i Japan, för varje utsändning på tv man ser så blir det värre och värre med kärnkraftverket om dessa människor ändå "bara" hade tsunamin och jordskalven att kämpa mot, vad håller på att hända?

Dieten går det bra med, minskar i vikt varje vecka inte så mycket  men även denna vecka 0,5kg och det är jag väldigt nöjd med.
Kämpar på med 30 min promenaderna varje dag med stavar om jag inte har hundsällskap, vovve kommer på fredag igen och stannar över helgen himla mysigt .
Har lagt till  lite egna produkter till Dukan Dieten och det funkar bra för mig.

Olda Frasbröd (glutenfria hårda kex majsgryn, vatten , majsstärkelse) på dessa äter jag gärna Philadelfiaost  5%  med tomater och herbamare salt, eller ST:DALFOUR marmelad  tranbär&blåbär som inte är så söt och inget tillsatt socker



Kommentarer
Postat av: Kin@

Ja, jag håller med dej, lite oroad är man allt över vad som händer. Tjernobyl var läskigt, men det här känns ännu läskigare, då man hör att den informatino de får, inte är helt förenligt med sanningen. Ta bara det där med helikoptrarna, som skkulle vattenbomba, de blev inställda pga för hög strålning rakt ovanför kärnreaktorn.Ja, men då skickar de dit poliser med vattenkanoner - yey...not...läskigt...

vad duktigt du är med dieten, iaf...

Det går så trögt för mej just n u...

Men det är nog mycket pga allt som händer runtomkring mej...

Det löser sig nog...

mvh Kin@

2011-03-17 @ 07:00:39
URL: http://blogg.vk.se/kinasdukandiet

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0