Tidningar till min kaffekopp, en till Målgrupp män över 55, vem är jag??



Detta är min lektyr som jag har prenumeration på.
Tänkte berätta  om ledarsidan i Privata Affärers sista nummer där det berättades att de gjort en marknadsundersökning av sina läsare och att genomsnittet var män över 55 år, men eftersom det är näst sista nummret som ligger bredvig mig så kommer det att handla om lite andra saker.

Frågar mig runt lite på arbetsplatsen och bland vänner om det är någon som delar mitt intresse med aktier och i dagsläget vet jag bara en av mina kvinnliga kompisar i ungefär samma ålder som har lite aktier men är inte lika aktiv.

Mitt intresse kommer från min pappa som var väldigt intresserad, jag funderade och kollade mina fonder och reagerade över alla avgifter och började leta mig fram över nätet och hittade några forum som jag läste och kom till att jag nog skulle testa att ta bort mina få slantar på fonderna och lägga över dessa i aktier i stället och lära mig så mycket jag kunde, så då började jag med några nummer av Privata Affärer som jag hittar mycket intressant läsning i . Om fler skulle läsa sådana tidningar skulle vi nog inte bli lika lurade av banker och elbolag OSV. Finns även reportage om viner , resor och annat smått och gott.

Funderar varför kvinnor är så ointresserad av sin ekonomi?

Kommentarer
Postat av: maria viktigasidan

Nu spekulerar jag bara... :D



Men kan det vara så att det inte är ett "naturligt" samtalsämne bland kvinnor och att det därför blir lite krångligt att förstå sig på..



Menar, jag är liksbehandlings/jämstäldhetsansvarig men tror att vi har en del beteenden kvar som bara finns där...



Jag är verkligen genuint intresserad av min ekonomi, men förstår ingenting av aktier och inte ens min pension.. Har gjort några tafatta försöka att reda ut begreppen, men då verkar det som folk förutsätter att jag är dum/inte kommer att förstå så det blir liksom inte bra...



Bara en tanke!! :D



När får du veta om du får ledigt??

Tailand låter ju underbart!!



Kram

2011-03-08 @ 23:41:59
URL: http://www.nattstad.se/viktigasidan

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0